Communicatieadviseur
Communiceren doen we allemaal, de hele dag. Maar soms bereiken we daarmee niet wat we willen of zelfs het tegenovergestelde. Dan is het een goed idee om een professional in te huren.
Schakel de hulp in van iemand zoals ik. Iemand die gewend is om te denken in doelgroepen, boodschappen (nee,niet uit de supermarkt) en middelen (ook niet wat je misschien wel denkt). Ik help je graag bij het bepalen van je communicatiestrategie, maar ben net zo lief uitvoerend bezig. Met alle liefde neem ik het schrijven van content, zoals een blog, post, white paper of case study, van je over. En omdat ik mijn ego prima opzij kan zetten, vind ik het prima om je schaduwauteur (dat is Nederlands voor: ghostwriter) te zijn.
Persbericht
Mijn eerste persbericht schreef ik toen ik 16 was. Het ging over de zwemvierdaagse die mijn vereniging organiseerde. Wat was ik trots toen verschillende lokale (kabel)kranten het bericht integraal overnamen. Nog steeds vind ik het leuk als media een tekst die ik geschreven heb letterlijk tot op de komma overnemen. Dat gebeurt zelden in zijn geheel, zoals bij mijn eerste persbericht. Maar omdat ik ‘oprolbaar’ schrijf, is het niet erg als de laatste alinea’s de pagina niet halen. Het belangrijkste nieuws staat namelijk bovenaan.
Woordvoerder en crisiscommunicatie
De afgelopen jaren ben ik woordvoerder geweest voor verschillende bedrijven en non-profit organisaties. In stressvolle situaties houd ik het hoofd koel en de kernboodschap overeind. Over stressvolle situaties gesproken: ook als je je in een crisissituatie bevindt, kun je je communicatie aan mij overlaten. Als het goed is, hebben we vooraf al in alle rust gewerkt aan je crisiscommunicatieplan en de toepassing ervan geoefend. Is dat niet gebeurd, dan loop ik nog een stapje harder en maken we ter plekke een plan. Daarbij kijk ik niet alleen naar wat er op dat moment aan de hand is, maar ook wie erbij betrokken zijn, welke ontwikkelingen er mogelijk volgen en hoe we de schade zo veel mogelijk kunnen beperken. Je kunt mij het woord laten voeren tegenover betrokkenen en journalisten of me inhuren als coach en sparringpartner voor degene die het contact met de pers en de omgeving onderhoudt.
Mediatraining en schrijftraining
Laat mij je helpen om je boodschap voortaan zelf over het voetlicht te brengen. Ik geef individuele en groepstrainingen. In één dagdeel leer ik je de basisbeginselen van het schrijven van content. Je kunt kiezen voor een training over blogs, social media-posts of een combinatie daarvan. Ben je bestuurder, lid van de directie of om een andere reden de aangewezen persoon om woordvoerder van je organisatie te worden? Dan help ik je om je die rol eigen te maken. Ik leer je om op een goede manier met journalisten om te gaan en waarom ‘geen commentaar’ voor een woordvoerder nooit een goed antwoord is. Voor mediatrainingen is de maximale groepsgrootte vier personen, voor schrijftrainingen acht personen.
Wat kan ik voor je betekenen?
Laat het me weten via com@teamhz.nl